Jennys och Martinas jävla stuga

Just hemkommen från ett besök i Sillviken hos Jenny och Martina. När jag skulle hitta dit öppnade jag Locus Maps, för jag visste att jag hade lagt till deras stuga som en POI (»point of interest«). Den hette »Jennys och Martinas jävla stuga«.

Läs mer

Jag vill inte vara arg längre, jag vill älska!

Jag har varit arg större delen av mitt liv. Så länge jag kan minnas har jag burit på en lättväckt ilska driven av skam och självhat. Ofta riktade den sig utåt, mot andra. Jag kunde få raseriutbrott för småsaker. När ilskan väcktes var den alltid oproportionelig och obegriplig, inte bara för omgivningen utan också för mig själv. De gånger jag efteråt skärskådade mitt eget agerande kunde jag inte förstå varför jag blivit så vansinnigt upprörd.

Läs mer

Surgubben är död

I dag fann jag Surgubben, min ancistrus eller algätare, död på botten av akvariet. Han låg där på rygg invid filtret. De andra fiskarna hade redan börjat äta på honom.

Läs mer

Lev och låt leva

Jag fick SMS från min pappa idag.[1] Eller kanske skall jag säga min före detta pappa? Det första var inte riktigt sammanhängande:

Läs mer

Självständig

Det var en vacker februaridag. Jag promenerade längs strandpromenaden i Umeå när min mammas biståndshandläggare ringde. Han var besvärad och obekväm. Han hade fått in två orosanmälningar, dels från hemsjukvården, dels från sjukgymnasten. Han var mest bekymrad över anmälan från sjukgymnasten.

Läs mer